3 Ekim 2009 Cumartesi

Dereotlu Poğaça


Resim var tarifi yakında...

Ve tarifimiz...

DEREOTLU POĞAÇA

-1 çay bardağı yoğurt
-1 çay bardağı sıvı yağ
-250 gram margarin(oda sıcaklığında yumuşamış)
-yarım demet dereotu(ince doğrayalım)
-6 su bardağı kadar un(5 bardaktan sonra azar azar ilave edin,ki bana 6 bardak tam karar geldi)
-1 paket kabartma tozu
-tuz
-1yumurtanın sarısı(üzerine sürülecek)

İç malzemesi:
-2 orta boy patates
-yarım su bardağı kadar beyaz peynir

Hazırlanışı:
Önce patateslerin kabuğunu soyup yıkayalım,sonra haşlayalım.Piştikten sonra püre haline getirelim,içine beyaz peyniri de ekleyip iyice ezelim.
Oda sıcaklığında yumuşamış mergarini,yoğurdu,sıvı yağı,unu,kabartma tozunu,ince kıydığımız dereotunu,tuzu bir kabın içerisinde yoğuralım.(Unun 5 bardaktan sonrasını azar azar ilave edin,ele yapışmayacak bir hamur elde edin.6 bardak un iyi gelecektir.)
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alalım(benimkiler biraz iri cevizler oldu yalnız ;) Hamuru avucumuzda yayarak içine peynirli patates karışımımızdan biraz ekleyelim(aman içini çok koymayın kapatamazsınız)Ardından hamuru kenarlarından ortaya doğru büzüp birleştirerek yuvarlaklar elde edelim,elimizle hafifçe bastırarak ters çevirip yağlanmış fırın tepsisine koyalım.Üzerlerine yumurta sarısı sürerek 175 derece fırında yaklaşık 40 dakika pişirelim.Yaklaşık 20 dakika sonra yumurta sarısından dolayı üzerleri çok kızarmaya başlayınca ben tepsiyi en alta aldım ki içi iyice çeksin diye.Benim fırın turbo buna ne gerek var ki diyorsanız benimki de öyle ama ben bunun daha iyi olacağını düşünüyorum.Üst ister istemez daha çok kızarıyor çünkü...)
Ağızda dağılan nefis poğaçalarınız hazır...
Afiyet şeker olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder